Sayfalar

25 Temmuz 2013 Perşembe

Söylenecek çok fazla şey vardı "Gezi" konusunda; herkes bir şeyler söyledi, ben de söyledim yeri geldiğinde farklı yerlerden.
Yediğimiz gazlar haricinde ufak bir problemimiz daha var: İletişimsizlik.
Halen daha taraflar birbirlerini algılamakta güçlük çekiyorlar, herkes kendi fikrine uyan kişiler ve yazıları okuyup uymayanlar "Ayh sinirden ellerim titriyo akepeli olanlar lütfen beni silsinler" diyip sonra empati beklediler. Adamlara hakaret etmeden önce karşındakinin fikirlerindeki noksan ve hatalı kısımlara değinsen daima aynı savunma konularıyla karşıma çıkmazlardı belki. Ben yapamadım ama 1 kişi daha kazanırdık belki.(Olaylar süresince ve devamında lise arkadaşlarım dahil çok fazla kişiyle tartışmaya girdim bak kardeşim o öyle değil böyle diyerekten, fakat öyle acıklı cevaplarla karşılaştım ki bir süre sonra mecburen pes etmek zorunda kaldım.)
En basitinden daha geçen gün Ateist bir sayfada karşıt görüşlü birisinin sorduğu "Neden dünyadaki bütün arıların altıgen yaptığını ve altıgen yapmayı onlara kim öğretti peki?" tarzı bir soruyla karşılaştım.
Altındaki cevaplarsa "Kuranda yazmıyor mu ona baksana" "git biraz Darwin oku emek yoksa yemek yok her şeyi biz mi söyleyeceğiz" gibisinden şeylerdi. Ateist değilim, hatta Ateistlerden pek hoşlaşmam genellikle; fazla dogmatikler... Neyse bu başka bir konu.
Beklediğim türden insan gibi cevapsa tee aşağılarda minicik bir yerde kalmış ve soruyu soran vatandaş da insanca teşekkür etmiş cevabı veren kişiye.
Sonraki paylaşımlarsa yine pek acıklı...

Konsepte Aykırı'daki bu yazı bence durumu oldukça özetlemekte(bazı kısımlarına katılmasam da) okumanızı tavsiye ederim, verimli olacağı kanaatindeyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder