Sayfalar

19 Nisan 2011 Salı

Geometrinin kalleşliği!


"Geometri, matematiğin uzamsal ilişkiler ile ilgilenen alt dalıdır (Eski adı: Hendese). Yunanca Γεωμετρία "Geo" (yer) ve "metro" (ölçüm) birleşiminden türetilmiş bir isimdir.

Geometri, arazi ölçümü sözcüklerinden türetilmiştir. Herodot (i. Ö. 450), Geometrinin başlangıç yerinin Mısır olduğunu kabul eder. Ona göre geometri kavramı Mısır kökenlidir. Sözcüğün kullanımı da Eflatun, Aristo ve Thales’e kadar gider. Yalnız Öklit geometri sözcüğü yerine Elements sözcüğünü yeğlemiştir. Elements sözcüğünün Yunanca karşılığı..."
Blah blah blah... devamı için şuraya tık!
İşin resmi kısmını bi kenara kıştladığımıza göre başlayabilirim. Ben böyle kalleş bi ders görmedim lan! Valla bak. Önce göz kırpar, sırnaşır sevdirir kendini şımarık şey. Sonra bi bakarsın önceden görmediğin yanlarını görürsün! Hatta bazen hiç göremezsin saatlerce nereden çizgi çekeceğimi bulacağım diye eben ağlar, belinin oku çıkar, damlaya damlaya göl olur... neler neler olur...
Hıı bi de şöyle bir şey var ki siz geoyu sevmeye başlarsınız ama hocanız sizden soğutur. Ders işliyorum diye sizi sürekli kandırır ve sınav zamanı geldiğinde bi bakarsınız ki hocanız sizinle çemberlerin dedikodusunu yapmış başka bir şeyi yok yani. Benim hocam mesela tuhaf bi adam. Bi kere tipten kaybediyo zaten -bildiğin yarmagül- ders işlemesi elimize veriyo çarşafları -boyun kadar çalışma kağıtlarını- sınıftaki bilgisayardan açıyo konu anlatımı yapan bi adamcezi ve ders boyunca o adamla dalga geçiyo~ Biz de ne öğreniyoruz? "Hahaha harekete bak ne güzel çizgi çekti." Bu! Sadece bu!
Yarın sınavım var eheh. Ne bok yerim hiç bilmiyorum. Çalışıcam şimdi biraz bakalım yarın bir şeyler yapabilecek miyim? Hayır bütün olay son güne bırakmakta değil tamam mı! Sadece kronik boyutlara ulaşmış bir erteleme hastalığı! -da değil canım eheh o kadar olmadık. Neyse kaçtım ben.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder