Sayfalar

21 Nisan 2011 Perşembe

Yarın mı yazsam acaba?


Dün kütüphanede keşfettim bu kitabı. İsmi falan ilgimi çekti özellikle ertelemeyi alışkanlık haline getirmeye başladığım bir zamanda bulmam iyi oldu sanırım.
Arka Kapak Yazısı Şeysi: "Ben hiçbir zaman yapmam gerekenleri ertelemedim. Aslına bakarsanız, işlerimi gerektiğinden çok daha önce bitirmeye özen gösteririm. Bu bana erteleme konusunda bir kitap yazma hakkını verir mi dersiniz? Bence verir. Belki siz erteleme alışkanlığı alan ama bunu yenebilmiş bir insan olmamı, öyle birinin kitabını okumayı tercih ederdiniz. Haklı olabilirsiniz. Ne var ki işin aslı öyle değil. Ben bu kitaba, insanların işlerini neden ertelediklerine ve onlara yardımcı olmak için neler yapılabileceğine ilişkin bilgilerimi, yirmi beş yılı aşkın bir süredir erteleme sorunları yaşayan insanlara yaptığım danışmanlıktan edindiğim deneyimleri ve işleri zamanında, hatta zamanından önce yapan bir insanın yaşadıklarını kattım."
İçindekiler: 
•Erteleme Nedir?
•Erteleme Alışkanlığınız Olup Olmadığını Nasıl Anlarsınız?
•Erteleme Davranışının Psikolojik Temelleri
•Erteleme Davranışının Gerçek Nedenleri: İnanışlarınız
•Erteleme Karşıtı Strateji Geliştirmek
•Erteleme Farklı Türleri ile Nasıl Başa Çıkılır?
•"Ya Hep Ya Hiç" Nedenli Erteleme Alışkanlığı ile Başa Çıkma
•Başarısızlık Korkusuna Dayalı Erteleme Davranışı ile Başa Çıkma
•"Başarı Korkusuna" Dayalı Erteleme Davranışı ile Başa Çıkma
•Onaylanma İsteğine Dayalı Erteleme Davranışı ile Başa Çıkmak
•Rahatsızlık Duygusuna Dayalı Erteleme Davranışı ile Başa Çıkmak
•Kaygıya Dayalı Erteleme Davranışı ile Başa Çıkmak
•Özerklik İsteğine Dayalı Erteleme Davranışı ile Başa Çıkmak
•Kriz Kaynaklı Erteleme Davranışı ile Başa Çıkmak
•Diğer Erteleme Türleri ile Başa Çıkmak
•Diğer Yöntemler
•Diğer Erteleme Karşıtı Yöntemler Nelerdir?
Kitabın yarısına kadar gelebildim henüz dönem ödevim yüzünden. Yarına falan biter yine "ertelemezsem" >.< Okunmaya değer gibi durmuyor mu size de? Çok kalın değil zaten ya hu 130 sayfa falan :D
Geldiğim yere kadar ki edindiğim bilgilere bakılırsa bendeki sorun "uyuşukluk" ve "ruh haline göre davranmak" -tabi daha çok uyuşukluk *eheh*-
Fantastik romantik asortik tırtik pırtik romanlar dışındaki kitapları okumayanlar bakmasın abicim psikoloji bu akıllı olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder